mandag 28. oktober 2013

Fortsettelse DIY lampeskjerm

Jeg laget jo et inlegg tidligere om mine planer om å lage en ny lampeskjerm, en sk "DIY". Denne lampeskjermen er ferdig nå... men den ble ikke helt slik som først planlagt. 

Her er utgangspunktet, en enkel skjerm fra IKEA. Denne kostet 275 kr og er 59 cm i diameter. Jeg synes det er kult når lampen er litt "oversized" .

Jeg målte nøyaktig høyde og omkrets på skjermen og la på noen cm ekstra i sømsmån. Så sikk sakket jeg rundt hele stykket før jeg brettet, nålet og presset hele stykket med strykejern, slik at alt lå bent og fint som en duk foran meg. Etter dette sydde jeg rak søm rundt hele stykket, før jeg tok en liten sjekk at stoffet passet i størrelse rundt skjermen. Trekket skal jo sitte godt, ikke for stramt og ikke for slappt slik at tekstilen henger og slenger. Når jeg var førnøyd med målet rundt skjermen, nålet og sydde jeg endestykkene sammen. Helt til slutt sydde jeg på et gult pyntebånd for å "stæsje" skjermen litt.

Og slik ble resultatet. Ikke akkurat Tine K..mer sån "Min Stil" lampe dette ;-)



Ha en flott dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar