mandag 21. oktober 2013

Fortsettelse gammelt tregulv

Hei!

Vi fortsetter med prosjekt gammelt tregulv! Vi har også valgt å male tak, vegger, vinduer og lister i noen strøk klassisk hvit, mens vi enda var i gang. Platene og listene vi hadde i fra før var fabriksmalte plater og lister, dvs grunnet i nyansen "bomull", en slags hvit med mye gule pigmenter i seg. Veggene hadde jeg malt i en lys blå farve som jeg bestemt meg for litt i hast når vi flyttet inn her. Dessverre gikk jeg fort gikk lei av alle blåtoner, og ikke minst alle insekter som svirret rundt på min Pip fondvegg. Ikke misforstå, for jeg liker pip tapeter veldig godt, faktum er jeg synes at de er nydelig, jeg har dessuten valgt piptapet på fondveggene inn på begge rommene til mine små. Men på stuen ble det bare helt feil og dermed måtte alle fugler og øyestikkerne forlate reiret på veggen min. Ny fondvegg har jeg ikke riktigt bestemt meg for enda, men jeg lurer litt på en harlequin tapet fra Ferm Living. Kanskje pudderrosa el grå? Synes Ferm tapeter er veldig fine :-)

Legger ut litt bilder fra underveis i oppussingen:

Her holdt vi på med tak

Pip pip pip!
Etter å ha pusset ned det gamle gulvet godt valgte vi å fuge godt med halvfleksibel byggefug i mellom plankene og i alle gamle spikerhull. Trur og håper at det var verdt det.
Her er fondveggen helt hvit. Det er ikke bestemt hva som kommer her enda.



Ha det topp!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar